شال و روسری ترند جزء اصلی ترین پوشش بانوان هستند که در زیبایی، استایل و شیک پوشی، تأثیر بسیار زیادی دارند. استفاده کردن از طرح های جدید و خاص، می تواند ظاهرتان تا حدودی آراسته تر کنند از این رو باید هنگام خرید شال و روسری؛ به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید.

در سال 2021؛ ترندهای بسیار جذابی‌ از شال و روسری به بازار آمد و شما می توانید مدل های مختلفی را برای خود، تهیه کنید. البته توجه داشته باشید که انتخاب رنگ و طرح شال و روسری، کاملا سلیقه ای است و دست شما برای خرید؛ کاملا باز است.

افرادی که می خواهند درباره ترند شال و روسری 2021 اطلاعاتی را به دست آورند؛ بهتر است تا انتهای این مقاله جذاب ما را همراهی کنند و به مطالب گفته شده، توجه کافی داشته باشند.

  • شال و روسری رنگ زرد

رنگ زرد جزء رنگ های بسیار زیبا و پر طرفدار است که در طیف رنگی های گرم قرار دارد. این رنگ در واقع همان رنگ سال است و افراد زیادی برای تکمیل کردن استایل شان، از آپ بهره می گیرند.

ما می توانید از این رنگ جذاب کمک بگیرید و یک شال یا روسری زیبا برای‌ خود خریداری نمایید. شال و روسری زرد رنگ؛ دارای مدل ها و طرح های بسیار متنوعی هستند که هر کدام از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند.

  • شال و روسری رنگ طوسی

طوسی یا همان خاکستری نیز یکی دیگر از رنگ های سال است که می توانید شال و روسری ترند خود را به این رنگ، انتخاب نمایید. این رنگ به تنهایی می تواند تیپ و استایلی جذاب را برای شما به وجود آورد.

البته می توانید از شال و روسری هایی با ترکیب رنگ طوسی و صورتی، طوسی و سفید، طوسی و آبی روشن و طوسی مشکی هم استفاده کنید. این رنگ عالی به راحتی با مانتو و یا لباس های دیگر ست می شود و اگر از آن استفاده کنید؛ دیگر دغدغه هماهنگ کردن تیپ را نخواهید داشت.

از جمله ترندهای محبوب شال و روسری در سال 2021 می توان؛ جنس های ابریشمی را نام برد که بسیار پر فروش هستند. این مدل از شال و روسری؛ می توانند استایل تان را به طور شگفت انگیزی زیباتر کنند و همچنین از موهای تان محافظت کنند.

این روسری ها دارای نقش و نگارهای بسیار متنوع و زیبایی هستند که اگر در نحوه پوشیدن آن ها خلاقیت به خرج دهید؛ می توانید بسیار شیک و مرتب، به نظر برسید.

شال و روسری های پلیسه از دیرباز مورد استفاده قرار داشته اند و افراد زیادی از آن ها استفاده می کرده اند. امسال نیز در بین انواع مختلف روسری و شال؛ مدل های پلیسه بسیار مورد استفاده قرار گرفتند و دارای طیف رنگی مختلف و رنگ های بسیار شیکی هستند.

این مدل دارای جنس های نازک و ضخیمی است که با توجه به فصل های مختلف می توانید آن ها را انتخاب کنید و با هر نوع لباسی که می خواهید؛ ست نمایید.

ترند دیگری که در سال 2021 همچنان از محبوبیت بالایی برخوردار است؛ شال و روسری فشن به رنگ های پاستلی هستند که معمولا برای استایل های بهاره و تابستانی از آن استفاده می کنند.

این رنگ ها دارای طیف گسترده ای هستند و به راحتی می توانید آن ها را با پوست و استایل تان، مطابقت دهید. پیشنهاد می شود بیشتر از شال و روسری هایی به رنگ زرد، صورتی، طوسی، یاسی و آبی استفاده نمایید و زیبایی تیپ خود را تکمیل نمایید.

شال نخی دیجیتال
شال نخی دیجیتال
  • شال و روسری ریشه دار

قطعا برای 1 بار هم که شده؛ از شال و روسری های ریشه ای استفاده کرده اید. امسال نیز برای خرید محبوب ترین و جدیدترین طرح های روسری و شال می توانید؛ سراغ این مدل بروید.

تا حد‌ امکان بهتر است از شال و روسری های ریشه دار نخی استفاده کنید زیرا این مدل های سبک، دارای جذابیت بیشتری هستند و از پوشیدن شان؛ کلافه نخواهید شد.

  • شال و روسری با طرح ستاره دریایی و صدف

در سال 2021 بیشتر از عکس و طرح صدف، ستاره دریایی و چیزهای دیگری که مربوط به دریا و اقیانوس هستند؛ بر روی شال و روسری استفاده کرده اند و در واقع این مدل از شال و روسری ها جزء ترندهای محبوب واقع شده اند. معمولا دختران جوان بیشتر از این مدل استقبال می کنند و رنگ غالب آن ها؛ آبی اقیانوسی و یا آبی روشن است.

  • شال و روسری تک رنگ ساده

اگر از مانتو و یا لباس های طرح دار استفاده می کنید؛ بهتر است سراغ شال و روسری های ساده بروید. زیرا اگر از مدل های طرح و دار و رنگارنگ بهره بگیرید؛ تیپ تان بسیار شلوغ و نامناسب جلوه می کند.

شما می توانید در هنگام خرید شال و روسری، سراغ رنگ بندی های پاستلی ساده نیز بروید و یا این که از شال و روسری های شنی تک رنگ استفاده کنید. همچنین توصیه می شود از رنگ های شاد استفاده نمایید. اما و اگر رنگ پوست تان تیره است؛ به هیچ عنوان از رنگ های شاد استفاده نکنید.

  • شال و روسری راه راه

یکی دیگر از مدل های محبوب شال و روسری؛ مدل راه راه است که در سال ‌های قبل نیز طرح‌ های زبرا و ببری آن جزء ترندهای پر طرفدار بوده اند. شما می توانید امسال هم استایل خود را با این مدل شیک، تکمیل کنید.

  • شال و روسری مدل نخی قواره بزرگ

روسری نخی قواره بزرگ یکی دیگر از ترندهای سال 2021 است که به راحتی روی سر می ایستند و برای ست کردن با انواع لباس و مانتوهای تابستانی، مناسب هستند. برای ست کردن این نوع از روسری با لباس های تان؛ بهتر است از مانتوهایی به رنگ روشن بهره بگیرید.

روسری های نخی، طرح های بسیار شیکی دارند و از محبوب ترین آن ها می توان؛ روسری های پلنگی، تک رنگ و رنگارنگ را نام برد. همچنین شما می توانید رنگ کفش یا کیف تان را هم با رنگ روسری خود، ست کنید.

  • شال و روسری مدل ساتن

یک نمونه دیگر از شال و روسری ترند؛ مدل ساتن است که در انواع و اندازه های مختلفی وجود دارند. استفاده کردن از این مدل روسری و شال؛ باعث می شود استایل تان بسیار به روز و شیک به نظر برسد.

  • شال و روسری رنگین کمانی

در مدل رنگین کمانی، شما می توانید رنگ های شاد زیادی را در کنار یک دیگر مشاهده کنید. این مدل از روسری و شال، به علت داشتن تنوع رنگ ها به راحتی با همه لباس ها ست می شوند و ظاهری مدرن برای تان به وجود می آورند.

شال مزونی آیینه ایی
شال مزونی آیینه ایی
  • شال و روسری چهار خانه

شال و روسری های چهار خانه به هیچ عنوان از مد نمی افتند و می توانید به راحتی از آن ها استفاده کنید. اغلب شال و روسری های چهار خانه دارای چندین رنگ ترکیبی هستند و از پر طرفدار ترین آن ها؛ می توان رنگ های سبز، قرمز، مشکی، سفید، طوسی و زرد را نام برد.

  • شال و روسری کوتاه

در سال های گذشته، اغلب افراد از شال و روسری هایی با قواره بزرگ و بلند استفاده می کردند؛ اما در سال 2021 مدل های جدیدی از شال و روسری های کوتاه به بازار آمدند و جای مدل آن ها را گرفتند. این شال و روسری ها به گونه ای درست شده اند که دیگر نیازی به تا زدن ندارند و عرض کمی دارند.

  • شال و روسری با طرح شطرنجی

شال و روسری فشن با طرح شطرنجی در سال 2020 و 2021 از توجه بسیار ویژه ای در بین افراد، قرار گرفت و دارای طرح های مختلفی از جمله؛ سفید و مشکی، ترکیبی از گل و شطرنجی، مشکی و قرمز و… است.

  • شال و روسری گل دار

یکی دیگر از ترندهای سال 2021؛ استفاده از شال و روسری با طرح‌ ها و تزئینات گل دار است. این مدل از شال و روسری ها دارای گل های ریز و درشتی هستند و بیشتر توصیه می شود در فصل بهار و تابستان از آن ها بهره بگیرید.

همچنین شما می توانید رنگ های تیره و روشنی از آن انتخاب کنید و محدودیتی در انتخاب نداشته باشید. اما تا حد امکان سعی کنید سراغ رنگ های روشن بروید؛ زیرا این رنگ ها صورت تان را بازتر نشان می دهند.

پارچه های مناسب برای شال و روسری در فصل های گرم سال

  • پارچه نخی

پارچه نخی، از جمله پارچه های نازکی است که برای شال و روسری های تابستانه می توانید از آن بهره بگیرید. بافت این پارچه بسیار نازک و سبک است که همین امر موجب می شود گردش هوا به خوبی انجام شود و دمای بدن بالا نرود.

البته برای خرید روسری و شال نخی این نکته مهم را هم به خاطر بسپارید که؛ این روسری و یا شال ها به علت بافت نازکی که دارند، نسبت به دیگر جنس ها خیلی سریع تر چروک می شوند و باید مداوم آن ها را اتو کنید.

یکی دیگر از بهترین و مناسب ترین گزینه هایی که می توان برای خریدن شال و روسری در فصل بهار و تابستان داشت؛ استفاده از پارچه هایی با جنس ابریشمی است. این نوع از پارچه ها دارای لطافت بسیار عالی هستند و ظاهری جذاب دارند.

به همین علت نسبت به سایر پارچه ها؛ از قیمت بیشتری برخوردار هستند. همچنین طرح ها و رنگ های مختلفی از آن وجود دارد که می توانید به راحتی آن ها را برای خود، خریداری نمایید.

پارچه های مناسب برای شال و روسری در فصل های سرد سال

  • پارچه پشمی

از جمله پارچه های مناسب برای تولید کردن یک شال و روسری مناسب فصل های سرد؛ می توان پارچه پشمی را نام برد. این نوع از پارچه، دارای الیاف طبیعی است که به دلیل خاصیت کشسانی خود؛ تا مدت های طولانی حتی بعد از شستشو، شکل ظاهری خود را از دست نمی دهند و گرمای زیادی دارند.

  • پارچه های نخی ضخیم

پارچه های نخی ضخیم نیز مناسب شال و روسری ترند در فصل های سرد سال هستند و اغلب تولید کنندگان شال و روسری در فصل زمستان، از آن استفاده می کنند. این مدل پارچه دارای رنگ بندی متنوعی است و همین امر موجب جذابیت بیشتر آن شده است.

روسری مزونی یراق دار
روسری مزونی یراق دار

نکات مهم جهت انتخاب شال و روسری ترند سال ۲۰۲۱

  • همان طور که می دانید؛ روسری و شال علاوه بر محافظت کردن از موی سر، جلوه خاصی به استایل و تیپ شما می بخشد. به همین علت بهتر است از جذاب ترین مدل ها استفاده کنید و سراغ طرح های قدیمی و معمولی نروید.
  • برای استفاده های روزمره سعی کنید از جنس‌ نخی بهره بگیرید.
  • تا حد امکان سعی کنید از جنس های مرغوب مانند ابریشم استفاده نمایید.
  • برای فصل های تابستان و بهار، بهتر است از مدل های گل دار و رنگ های روشن بهره بگیرید.
  • قطعا انتخاب کردن شال و روسری، به سلیقه شخصی هر کسی بستگی دارد اما بهتر است آن ها را با استایل خود هماهنگ کنید.
  • اگر استایل تان مجلسی و رسمی است؛ توصیه می شود از روسری و شال با جنس ابریشم و ساتن، بهره بگیرید.
  • برای خرید شال و روسری متناسب و عالی؛ طبع پوست خود را در نظر داشته باشید و طبق آن، رنگ مناسبی را انتخاب نمایید.
  • در کنار مانتو و لباس های طرح دار سعی کنید از شال و روسری های ساده استفاده کنید.
  • از ترکیب رنگ های سال نیز در کنار هم استفاده نمایید.
  • به فرم صورت تان نیز توجه داشته باشید زیرا فرم صورت، تأثیر زیادی بر انتخاب نوع شال و روسری تان دارد.
شال پلیسه هنرمندی منگوله دار
شال پلیسه هنرمندی منگوله دار

در حال حاضر ترندهای مختلفی از شال و روسری در بازار وجود دارد که می توانید از آن ها بهره ببرید. البته پیش از انتخاب کردن شال و روسری ترند؛ بهتر است به مطالبی که در این مقاله ذکر شد دقت کنید و با در نظر گرفتن یک سری موارد، اقدام به خرید کنید.

همچنین فراموش نکنید که شال و روسری تان را با توجه به فصل مورد نظرتان تهیه نمایید و از خرید اجناس بی کیفیت و نا مرغوب؛ خودداری کنید زیرا این گونه شال و روسری ها در مدت زمان بسیار کوتاهی آسیب می بینند و دیگر قابل استفاده نخواهند بود.